Odlazni i dolazni pozivi u neuspješnim IT projektima su problem

IT projekti u Kini koje financiraju donatori izvijestili su da su svi bili djelomični neuspjesi kad su odlani i dolazni pozivi u pitanju. IT projekti u Africi koje financira Svjetska banka su gotovo sve prijavili kao djelomične — često održive — neuspjehe.

Isto tako, izvješća iz pojedinačnih zemalja u razvoju utvrdili su da je neuspjeh informacijskih sustava dominantna tema. Ukratko, baza dokaza nije jaka — i hitno ju je potrebno ojačati — ali sve pokazuje u jednom smjeru: prema visokim stopama neuspjeha informacijskih sustava kad su odlani i dolazni pozivi u zemljama u razvoju u pitanju. Ako je to tako, trebali bismo pokušati razumjeti zašto. To je namjera ovog članka—razviti i potom primijeniti novi model koji pomaže objasniti zašto toliko mnogo informacijskih sustava u zemljama u razvoju ne uspijeva.

Međutim, prije nego što prijeđemo na ovo, treba se pozabaviti još jednim pitanjem. Je li prevalencija neuspjeha problem? Na primjer, neuspjeh može imati koristi, posebno u vezi s učenjem kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanju.

Odlazni i dolazni pozivi u neuspješnim IT projektima su problem

Nažalost, iako se neuspjeh učenja iz informacijskih sustava događa, to je uglavnom slučajno, a ne planirano. Malo je znakova prisutnosti sustava učenja u organizacijama zemalja u razvoju i nekih znakova njihove odsutnosti. U vrlo izravnom smislu, neuspjeh kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanju je također problem zbog oportunitetnih troškova ulaganja resursa u neuspjeh, za razliku od uspjeha. Takvi oportunitetni troškovi vjerojatno će biti osobito visoki u razvojnim zemljama zbog ograničenije dostupnosti resursa kao što su kapital i kvalificirana radna snaga.

Konačno, troškovi svih vrsta neuspjeha identificiranih ovdje (nedovršeni/napušteni projekti, projekti koji ne ispunjavaju ciljeve ili koji ne zadovoljavaju ključne dionike i projekti koji se ne mogu održati) visoki su jer će samo uspješni projekti osigurati globalnu ekonomsku konvergenciju.

Neuspjesi drže zemlje u razvoju na pogrešnoj strani digitalnog jaza, pretvarajući IT u tehnologiju globalne nejednakosti kad su odlazni i dolazni pozivi u pitanju. Zbog svih ovih razloga, neuspjeh informacijskog sustava je stoga vrlo stvaran i vrlo praktičan problem za zemlje u razvoju kojim se treba pozabaviti.